Apart mode

De marketingkracht van een T-shirt

Geplaatst op

Als je als bedrijf zijnde nog geen shirt, pet, of jasje hebt met je merk erop, dan doe je toch echt iets verkeerd. Want deze manier van marketing is goedkoop en ook nog eens effectief. Om de tekst wat makkelijker te maken gaan we het in deze blog hebben over de kracht van een shirt met je bedrijfsnaam erop gedrukt. Hoe dan ook zullen veel van de voordelen die van toepassing zijn op een bedrukt T-shirt ook van toepassing zijn op een bedrukt petje of een jasje.

T-shirtmarketing tegenover traditionele manieren van marketing

Als het aankomt op marketing zijn bedrijven over het algemeen op zoek naar een campagne die in één keer een fortuin aan inkomsten zal gaan aanleveren. Dit wordt soms geprobeerd door middel van adverteren in tv-reclames of magazines. Maar dit is natuurlijk heel prijzig en hoeft niet altijd te werken. Tegenwoordig worden we overal waar we kijken bekogeld met reclame, dus de effectiviteit van reclame op tv, internet en in bladen verliest een beetje zijn effectiviteit. Soms is het beter om een directere benadering te nemen. Jij en je collega’s moeten uiteindelijk toch in kleding lopen, dus waarom zou je de kans laten schieten om er marketing waarde uit te halen? Hier een kleine opsomming met redenen waarom jij moet investeren in T-shirt marketing.

Lopende advertenties

Laten we eens beginnen met het verhaal van het bedrijf Floss. Dit is een tandheelkundig bedrijf dat zo’n beetje alles verkoopt op gebied van mondgezondheid. Dit bedrijf attendeerde een conferentie met vier collega’s, ze droegen allemaal bedrijfskleding. Niks extreems, gewoon een polo met hun bedrijfsnaam erop. Op deze conferentie waren zo’n twee duizend mensen aanwezig. Na afloop van de conferentie vroegen heel wat mensen aan Floss waarom ze met zoveel man waren. Natuurlijk was dit niet zo, maar dat is de kracht van T-shirt marketing. Veel mensen zeiden dat ze dachten dat er minimaal twintig man moet hebben gelopen van Floss. Ook waren er verschillende mensen die later wat kochten van Floss en hierbij aangaven dat ze het merk al kende van de shirts.

IJsbreker 

Als mensen denken aan bedrijfskleding, dan komen er vaak niet de leukste ontwerpen in hun hoofd op. Maar qua ontwerp ben je natuurlijk compleet vrij om te doen wat je wilt. Bedenk een leuke slogan die past bij jou bedrijf, want humor en creativiteit doen het vaak goed als je wilt dat mensen je merk onthouden. Naast dat mensen het merk eerder onthouden, kan het ook nog eens functioneren als een ijsbreker waardoor je weer met mensen in contact komt.

Talentmagneet

Wat zijn de grootste struggles in business? Ik denk dat veel bedrijven het met elkaar eens kunnen zijn wat betreft het antwoord op deze vraag. Vaak zijn de grootste problemen waar bedrijven tegenaan lopen het generen van omzet en het werven van talent. Het werven van talent kan je gemakkelijker maken. Dit kan door het dragen van bedrijfs-T-shirts. Er zijn namelijk genoeg werkzoekenden. Als jij laat zien dat jij werk hebt en er representabel uitziet, dan kan het voorkomen dat je door een werkzoekende wordt aangesproken. Zo kan dus een bedrijfs-T-shirt ook nog eens functioneren als een talentmagneet.

Conclusie

Een T-shirt met je bedrijfsnaam erop is misschien wel je beste aankoop met betrekking tot marketing. De investering is laag en de effectiviteit hoog. Je bent in principe een lopende advertentie wanneer je deze bedrijfskleding draagt. Ook kan een humoristisch T-shirt werken als een ijsbreker waardoor je weer vaker in gesprek komt met mensen. Werkzoekenden kunnen je ook wel eens aanspreken als je bedrijfskleding draagt. Talent werven is nog nooit zo goedkoop geweest. Eindconclusie: er zijn veel voordelen aan het dragen van bedrijfs-T-shirts en deze voordelen kun je verkrijgen tegen een hele lage prijs. Laat hier je shirt bedrukken.

Gerelateerde berichten

Over ons

Op onze site houden we je graag op de hoogte van de modetrends.

Contactgegevens

Via info @ apartmode.nl neem je eenvoudig contact met ons op. We beantwoorden je vragen zo snel mogelijk.

© 2024 Alle rechten voorbehouden